2010-11-24 ♦ 21:51:18

Japanska

Har blivit så fruktsansvärt trött på japanska. Vet inte ens om jag har ett intresse för det längre. Inbillar jag mig eller försöker jag tvinga mig själv att fortfarande tycka om det? Tyvärr är det ju japanskakursens fel. Så grymt jävla tråkigt att jag vill gå och dö nästan. Jag skiter fullständigt i Japan på 1400-1500 talet, jag skiter fullständigt i en massa jävla business-ord, jag skiter fullständigt i äckliga fula samurajer och tråkiga svartvita filmer eller färgfilmer från 80-talet som inte ens har någon handling. Jag skiter fullständigt i vem som luktar äckligast av Johan, Dario och Robert. Jag skiter fullständigt i allt på japanskalektionen för allt är bara crap. Jag vill lära mig normal japanska och framför allt ha roligt på lektionerna. 
Just nu vet jag inte ens om jag vill fortsätta japanska studierna efter gymnasiet. Sedan typ årskurs sex har jag älskat Japan och japanska men nu verkar ju det dö ut. Bajs på det jag som hade så många planer. Får la stå ut i ett halvår till sen får jag se.


いま 日本語は つまらないです。 さよなら!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild