2010-03-10 ♦ 16:09:15

Nobelmuséet

Var på Nobelmuseet idag med Historiaklassen och det var väl inte så skoj egentligen. Vi ska ju ha ett så kallat Nobelprojekt som går ut på att vi ska skriva om en fredspristagare och ha en redovisning. Ganska krävande uppgift men kan nog vara rolig när an väl kommer igång. Jag menar, när jag skrev min samhällsuppsats på 9 sidor blev det roligare och roligare ju längre tiden gick och ju mer man lärde sig och kom in i arbetet. Sedan finns det såklart nackdelar med Nobelprojektet som jag helst håller för mig själv.
Har dock inte riktigt bestämt mig för vilken pristagare jag ska välja, men tankarna ligger på Alva Myrdal och Aung San Sun Kyi. Men som sagt, har inte riktigt bestämt mig än!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild