2010-04-06 ♦ 14:11:25

Sagan om Isfolket

Snipp, snapp, snut, så var sagan slut.

Känns konstigt och sorligt att jag nu, för bara ett par minuter sedan, läst klart Sagan om Isfolket. Dessa böcker har varit med mig i nästan två år, och jag har tänkt på karaktärerna nästan dagligen och undrat över deras öden. Känns nästan lite obehagligt att behöva lämna denna värld, på något vis. "Nu då?", tänker man. Men hur som helst. Sagan om Isfolket är en oförglömlig läsupplevelse, som alla borde ta del av.

Margit Sandemo, som den fantastiska författaren heter, har skrivit fler böcker som hör ihop med Sagan om Isfolket, nämligen Häxmästaren och Legenden om Ljusets rike. Dessa böcker ska jag läsa någon dag, men just nu känner jag att jag måste ta en paus från den eviga sträckläsningen. Tur är att dessa serier inte är fullt så långa som den om Isfolket. Dock måste jag erkänna att jag känner starkt för att läsa dessa två serier nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild