2010-01-20 ♦ 19:57:59

Förberedelser!

Jag har förberett mig lite inför det muntliga tyskaprovet imorgon. Skrivit en text jag ska läsa in på den där bandspelaren och så... om man nu får ha text. Får väl lära mig den utantill för säkerhets skull. Den är ju inte så lång, bara sju meningar! Vi ska ju sitta och fråga varandra massa saker också, så jag har förberett några frågor:

Was hat sie für Eigenschaften?
Was macht dein(e) Vater/Mutter von Beruf?
Wie heiβt dein(e) Vater/Mutter?
Was hat er für Interessen?
Wie alt ist sie/er?
Wie heiβen deine Geschwister?
Wie alt sind die?


Och om någon frågar vad min mamma eller pappa jobbar med ska jag säga: Sie/Er arbeitet mit Straβenbahnen. Inte för det är helt korrekt, men orkar inte säga exakt. De skulle inte fatta ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild