2010-12-06 ♦ 19:57:42

Marmeladenkissen

Idag har jag bakat! På tyskan på torsdag ska vi ha lite julfika och då skulle alla (i varje fall i min grupp) baka något tyskt hemma. Så jag bakade något som på tyska heter Marmeladenkissen (Syltkuddar) Det gick riktigt dåligt först, hade typ översatt måtten fel. Eller jag trodde ju att 150 gram mjöl var lika mycket som 1,5 mjöl, men det var ju bevisligen fel. Så mamma fick rycka in med vågen och så löste allt sig. Ganska lätt deg att göra, inget avancerat i. Knepigt blev det ju att göra själva kuddarna. Men de blev ju bra ändå! Här är receptet btw, dock på tyska.

Först skulle degen stå sådär i 30min i kylen. I don't know why.


Sen kavlas och skäras i rektanglar :D


En liten klick hallonsylt!


31 godingar på plåten och iiin i ugnen!


Mina små mästervärk! :D De som ser någorlunda normala ut i formen är de jag gjorde av degen som blidde över. Fick in snitsen!


Ser de inte gooooda ut?! De var... helt okej ;) Mer sylt hade varit bättre.
Juste, ska strö lite vaniljsocker över :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild