2010-11-11 ♦ 17:34:06

Exposed

Idag var det inte en så bra dag. Konstigt att det kan vända så, då allt var bra igår. Jag vet inte vad som är felet med mig, men det är fan riktigt påfrestande att vara själv ibland. På tåget till skolan imorse gick en snubbe runt och predikade:

"Vill ni ha evigt liv? Jesus kristus kan ge er det!" "Ni kommer en dag få se att det jag säger är sant!" "En gång var Sverige ett kristet land, nu ses Sverige som ett u-land andligt sett. Tio kvinner blir våldtagna varje dag!" "Jesus kommer alltid att älska dig."

Det påverkade mig inte så mycket, jag är inte kristen eller så. Men ändå.

Tyskan var rolig som vanligt. Älskar verkligen vår lilla tyskagrupp. Jag, Daniel, Rasmus, Sara och Eric. Det är helt seriöst den enda lektionen som får mig på bra humör. Vi gör alltid så roliga grejer och ingen klankar ner på en när man säger fel. Vi har bara roligt och skrattar. Idag rättade vi roliga historien vi hade skrivit ihop tillsammans på tisdagslektionen. Sedan fick vi klippa och klistra nya historier av meningarna. Kanske inte gymnasienivå, men kul.

Sedan kommer det värsta. En håltimme på en timme och fyrtio minuter i ensamhet. Jag har aldrig haft något emot att vara ensam i skolan, men nu helt plötsligt finner jag det sjukt jobbigt. Jag vill bara hem. Särskilt så sent på dagen då det för det första inte är en kotte man känner i skolan, sen är det över huvud taget få elever på skolan. Ingen lunch fick man heller idag utan jag fick ju köpa en fralla på pressbyrån igen. Flera hundra kronor har jag lagt på mackor därifrån.

Jag är nog lite paranoid också. Känner mig utsatt hela tiden. Vet inte vart jag har alla människor och tror hela tiden att någon vill göra något mot mig. Börja bråka, själa från mig. Tycker det är jobbigt att åka hem i rusningstrafik... usch. Från och med idag tar jag nog direktbussen hem för att slippa hysterin och alla skumma människor. Jag får finna mig i skumpandet runt Haga och den sjukt dryga korsningen vid Rinkeby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild