2010-05-13 ♦ 18:56:53

13 maj 2010

Jag har försökt plugga lite idag. Svenskan blev aldrig klar igår, men jag kom underfund med att jag inte ska sitta och försöka göra klart den bara för att. Om det inte går att koncentrera sig så kan man lika gärna ta en paus. Den ska ju in nästnästa måndag så...

Idag har jag jobbat en del med historiauppsatsen, och har kommit en liten bit på vägen. Men den är långt ifrån klar. Innan den här helgen är slut ska jag analysera låttexterna lite mer ingående, ta reda på när och hur det gick till då de mörkhyade blev accepterade i det vita amerikanska samhället, samt kolla på filmen Ray som handlar om Ray Charles - spelad av Jamie Foxx! Hoppas den kommer ge mig lite bra info.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild