2010-02-19 ♦ 16:15:08

Some people...

Jag har stött på/sett en hel del annorlunda människor i mitt liv, men många under de tre senaste dagarna!

Onsdag: En man, utlänning som inte var så bra på svenska, började prata med mig på Karlbergs station. Frågade om jag hade tändare, om jag är en "funderare", att jag ser äldre ut än 18, att man borde göra allt vad man vill göra för man vet inte hur länge man lever. Ja, ungefär så. Han var lite creepy.

Torsdag: Satte mig vid tre tjejer på pendeln in till stan och upptäckte genast att dem var speciella. Efterblivna skulle jag vilja säga, eftersom dem var på ett barns nivå i hur dem pratade och åsiktsmässigt. De var väl runt 20-år, men annars var det väl inte något större fel på dem.

Idag: Det verkade ha hänt en tjej (17-19 år) på pendeln något för en kvinna som just skulle gå av verkar ha tagit hand om henne och säger "är det okej nu?" och det verkar så. Men sen kommer en gubbe i 60-70 års åldern och sätter sig framför henne och råkar stöta till tjejens ben och hon blir aggressiv och säger "Du rör inte mitt ben!!". Gubben blir chockad och arg och tjafsar emot, tjejen också och påpekar att killen brevid henne minsann inte stör sig på hennes ben. En annan kvinna, som tydligen också pratat med henne innan, börjar också anklaga gubben och säga att han är respektlös och att man inte bara "kan sätta sig på det där viset och nudda andra". Tjejen lugnar sig men när hon sedan reser på sig smäller hon till gubben med sin väska! Riktigt läskigt, men sen verkar hon lugn. Tycker lite synd om tjejen, hon verkar ha det jobbigt. Kanske påverkad av något också, vad vet jag...


Ja, mycket kan hända...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild