2010-04-07 ♦ 21:55:25

Böcker och datorer.

Jag läste faktiskt ut Moonwalk idag! Jag började igår. Men den var sjukt bra! Nu har jag läspaus i några dagar till jag börjar på romanuppgiften. Vet fortfarande inte vilken bok det blir. Jag var på biblioteket här om dagen, men inga böcker fanns inne och för övrigt tycker jag inte om att låna böcker. Lite ofräscht på något vis. Dessutom gillar jag att faktiskt äga böckerna jag läser så att man kan ställa dem i bokhyllan senare. Om jag får för min lärare ska jag nog läsa Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström. Läste den faktiskt i nian men jag kommer inte riktigt ihåg den, och dessutom vill jag ju fortsätta med hela serien! Annars för jag väl låna Möss och människor, som kommer tillbaka till biblioteket på tisdag. Men hoppas inte!

Min dator börjar dampa sig. Eller rättare sagt, den dampar inte alls! I lite mer än en vecka nu har den typ bara stängts av igen när jag startat upp den. Som om den inte riktigt orkar starta. Och idag när jag startade den så kom det upp någon "System Recovery"-sak och jag blir lite smårädd. Tillslut fick jag bara två alternativ, vilka var att typ bränna fabriksinställningarna på DVD (whaat?) eller återställa och därmed förloras alla filer! Mitt liv! Men jag tog en chansning och stängde av datorn igen och hoppades att det där inte kom upp, och det gjorde det inte. Men antagligen gör det väl det inom en snar framtid. Jag har iallafall lagt över alla mina filer på en extern hårddisk, så nu är jag säkrad för en eventuell krash!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild